طرح تشکیل وزارت سلامت و رفاه غیرکارشناسی است/ لزوم ورود جدی دولت به تعیین تکلیف تجمیع بیمه ها

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 2
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 1347
بازدید سال : 4081
بازدید کلی : 14703

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 1347
بازدید کل : 14703
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1395
نظرات

محمدنعیم امینی فرد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،درباره طرح تشکیل وزارت سلامت و رفاه، گفت: این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق از سوی برخی نمایندگان مطرح شده اما اعضای کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس بر این باورند که با توجه به اینکه آموزش پزشکی جزو جدایی ناپذیر وزارت بهداشت ودرمان است پس این طرح بسیار خام بوده و کمیسیون بهداشت موافق این پیشنهاد نیست.

نماینده مردم ایرانشهر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح های خلق الساعه در هیچ حوزه ای نتیجه مثبت نخواهد داشت، افزود: گرچه طراحان این موضوع بر این اعتقادند که با این اقدام تکلیف خدمات حمایتی، پوشش بیمه ها و موارد دیگر مشخص می شود اما واقعیت آن است که باید قالب آموزش پزشکی در وزارت بهداشت و درمان حفظ شود بنابراین کمیسیون بهداشت نظر مساعدی به این طرح ندارد.

وی با تاکید براینکه به موضوع مهم وجود آموزش پزشکی دروزارت بهداشت در طرح تشکیل وزارت سلامت و رفاه هیچ توجهی نشده است، تصریح کرد: ادغام آموزش پزشکی با ساختار بهداشت و درمان کشور بسیار موفقیت آمیز بوده است، بنابراین نباید این الگوی موفق که دارای دستاوردهای فوق العاده کیفی و کمی بوده را تغییر داد.

امینی فرد با اشاره به اینکه به لحاظ تربیت نیروهای کارشناس، پزشک عمومی، تخصصی و فوق تخصصی با این روش دستاوردهای قابل قبولی حاصل شده است، گفت: نباید ساختارهای موفق را تغییر داد و به تجربه های قبلی بازگشت، بنابراین طرح پیشنهاد تشکیل سازمان سلامت و رفاه اقدام مثبتی نیست.

این نماینده مردم درمجلس دهم با یادآوری اینکه موضوع انتقال شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت درکمیسیون تلفیق آراء مثبت را کسب نکرد، افزود: این موضوع به آن معنا نیست که درشرایط فعلی نمی توان اقدامی را درجهت اصلاح حوزه بهداشت و بیمه ها انجام نداد، البته درخصوص تعیین تکلیف تجمیع بیمه ها نظرات مختلفی وجود دارد که بهتر است دولت دراین زمینه ورود جدی داشته باشد.

وی با انتقاد از عدم ورود دولت به تعیین تکلیف تجمیع بیمه ها، تصریح کرد: متاسفانه اختلاف نظر میان 2 وزارتخانه به سطح پارلمان و جامعه کشیده شد که این موضوع به طورحتم تبعات خوبی ندارد، بنابراین دولت به ویژه شخص رییس جمهور باید با استفاده از نظرات کارشناسی این موضوع را تعیین تکلیف کند؛ البته مجلس نیزمی تواند دولت را ملزم کند که طی مدت زمان مشخص درخصوص وضعیت بیمه ها تصمیم گیری کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بند 7 سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، گفت: دراین سیاست ها تاکید شده منابع سلامت از طریق سیستم بیمه ای با محوریت وزارت بهداشت هزینه شود، البته تعابیر مختلفی ازتولیت وجود دارد اما زمانی که به تولیت وزارت بهداشت معتقدیم باید به ابزار تولیت نیز توجه کرد./



تعداد بازدید از این مطلب: 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود